Documentele fiscale pot fi comunicate si prin e-mail ca urmare a modificarii Codului de procedura fiscala

 

Prin OUG nr.40/2014 publicata in Monitorul Oficial din 23 iunie, a fost modificat Codul de procedura fiscala. Principalele modificari survenite privesc modul de trimitere a unor documente catre ANAF. Astfel ca, potrivit noilor prevederi, contribuabilii pot opta pentru a trimite anumite documente catre ANAF prin e-mail, fara sa mai fie nevoie sa utilizeze posta sau sa se deplaseze la sediul unitatilor fiscale. Contribuabilii vor primi si ei documente in format electronic de la ANAF.

Codul de procedura fiscala pana sa fie modificat, prevedea ca actul administrativ fiscal sa fie emis doar in forma scrisa de catre organul legislativ competent, insa acest lucru s-a modificat prin OUG nr.40/2014, fiind permisa si emiterea acestora in forma electronica.

Potrivit actului normativ, documentul emis in forma electronica va cuprinde urmatoarele elemente:

  • denumirea organului fiscal emitent;
  • data la care a fost emis si data de la care isi produce efectele;
  • datele de identificare a contribuabilului sau a persoanei imputernicite de contribuabil, dupa caz;
  • obiectul actului administrativ fiscal;
  • motivele de fapt;
  • temeiul de drept;
  • numele persoanelor imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii;
  • posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia;
  • mentiuni privind audierea contribuabilului.

Este nevoie de semnatura electronica atat a organului fiscal competent pentru documentele administrative fiscale emise de acesta, cat si a contribuabilului care trimite documente catre ANAF.

Trimiterea actelor administrative fiscale in format electronic se poate efectua prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Oana Tomoiaga

Articole similare

Comentariul tau aici